БЛОГ ВИКЛАДАЧА ФІЗИКИ ТА МАТЕМАТИКИ

ДНЗ "Шосткинський центр ПТО"

КОНЄВА ОЛЕКСАНДРА МИХАЙЛОВИЧА

Цікава математика



Старша школа

Коли школярі з легкістю опанують множення, у середніх або старших класах можна їх познайомити з альтернативними ментальними методами, вивчення яких не передбачено програмою.
Альтернативні методи множення двозначних чисел
Вирахувати значення логарифми та знайти корені від числа можна швидше, коли сформувалось уявлення закономірністі цих обчислень. При чому спеціалісти стверджують, що графічно оформлену інформацію мозок людини сприймає швидше за числову.
Приклади графічного зображення формул обчислення логарифмів
Приклади графічного зображення формул знаходження кореня від числа
В уяві більшості школярів алгебраїчні приклади так і залишаються просто числами. І якщо спитати, яке візуальне підґрунтя у такого типу алгебраїчних  вправ, впевнені, меншість надасть правильну відповідь.
Запропонуйте школярам візуалізувати алгебраїчні приклади за допомогою звичайних математичних закономірностей!
Приклад візуалізації алгебраїчних вправ
Провівши опитування знайомих, спостерігається закономірність: більшість з опитаних, цікавлячись в школі математикою, цілковито не розуміла сенс тригонометрії. Синуси, косинуси, тангенси, складні формули їх обчислення – все це так і залишилося теорією, яка незрозуміло звідкіля і для чого бралась. Може, якби пояснення тригонометричних дій супроводжувалось таким графічним відтворенням сухої теорії, зміст сприймався би жвавіше:
Графічний зміст основних тригонометричних понять
Схема обчислення синусів і косинусів
Підказка обчислення синусів та косинусів, яка завжди при собі
Графіки функцій мають математично обґрунтовану закономірність побудови. Поясніть учням сенс теорії, а для швидкого її запам’ятовування, покажіть їм веселих чоловічків, рух рук яких візуалізує графіки певних функцій.
Динамічні графіки функцій
Під час практичних занять в якості творчого, запропонуйте учням завдання, на кшталт:

Звісно, навчання в школі – це двостороння взаємодія між учителем і учнем. Тому успіх залежить від докладених зусиль обома сторонами! А ось чи буде учень сприймати математику, як суху теорію чи справді закохається у предмет і запам'ятає уроки на все життя – цілковито залежить від вчителя!

0 коментарі:

Дописати коментар